Alla inlägg den 27 januari 2018

Av N E - 27 januari 2018 18:41

Av N E - 27 januari 2018 18:40

I dag var en solig och skön dag ute.

Kändes som vår.


Har tagit det lugnt och motionerat.


På eftermiddagen,gjorde jag kycklingwraps med mjukt tacosbröd

och krämig och frisk  vitkålsblandning.

Samtidigt som min dotter gjorde glutenfri kladdkaka till sig själv och syster.

När hon var klar med ugnen stoppade jag in hundgodiset som jag fick för mig att göra idag,i ugnen.

Någe' kul ska hon väl ha den lilla vita lurrviga krabaten.


Tänkte skriva ner receptet på kycklingwrapsen och hundgodiset.


Kycklingwraps med krämig vitkålsblandning 3 pers.

* Krydda 2-3 st kycklingfiléer med valfriakryddor.

Jag kryddade med cayennepeppar,salt,svartpeppar,vitlökspulver.

*Stekfileerna i stekpanna.


*Under tiden...gör den krämiga vitkålsblandningen:

*1/4  vitkålshuvud eller lite mindre.

*1/2  röd lök

*3-4  msk turkisk yoghurt

*2-3  skvättar citronextrakt 

*2     krm salt

*2     krm svartpeppar

*3     msk oregano


*Strimla vitkålen väl.

*Hacka löken 

*Blanda i allt i en skål

*Ha i turkisk yoghurt

*Ha i citronextrakt 

*Ha i salt och peppar och oregano


*Rör om runt. Ställ in i kylskåpet tills kycklingen är färdigstekt.


*Dela kycklingen i mindre bitar eller typ strimla den.

*Lägg i separat skål.

*Ta nu fram den kylda vitkålsblandningen.

*Servera allt på bordet tillsammans med riven ost och mjukt tacosbröd till.

 Klart!


Hundgodis cirkus 6 stycken  små runda,platta.(blir lite smått mjuka och sega med gyllenbrun yta)

*1/2 dl havregryn

*3/4 dl vetemjöl 

*1      msk honung

1/2  dl riven morot.


*Blanda i allt i en skål.Rör om runt.

*Gör små bollar.

*Lägg på plåt med bakplåtspapper.

*Platta till bollarna.

*Ha dem i mitten av ugnen i 15 min på 200 grader.

*Klart!


Av & med Nivin








Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards